En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

söndag, oktober 7

Ännu ett restgarnsprojekt!

 Ett restgarnsprojekt är avslutat, gjorde för något år sen en sjal till kompisen av garnet och fick mer än hälften kvar, efter den här sjalen finns det ett litet nystan kvar av den enda härva jag köpte.
Mönstret kommer från Drops men jag vet tyvärr inte vad det heter. Mönstret såg först ut att bli små bubbliga hjärtan men nu när den är klar ser man tydligt att det är massa små blad kantade med större.
Har länge vart sugen på att testa att sticka in pärlor i mönstret. Hittade små pärlor när sambon och jag var i Norrtälje i somras och tyckte de passade in här. Lite trixigt (många som åkte i golvet och försvann in under soffan) var det att få dit dem när man inte hade trätt dem på garnet från början. Yngsta katten tyckte det var jätteroligt när pärlorna rullade iväg och lyckades hälla ut min lilla påse på golvet i en obevakad stund. Kul hade han men inte de som fick plocka pärlor.

2 kommentarer:

  1. Vad fint och vad härligt att hinna pyssla! Hinner inte mycket alls nu jag..

    SvaraRadera
  2. Jättevacker sjal du h ar gjort hinner knappt sticka nuför tiden men sitter oc pelar lite med en baby tröja till mitt barnbarn hoppas att den blir färdig till jul iallafall
    Ha en bra vecka
    Kram Mona

    SvaraRadera