En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

söndag, oktober 16

Senaste nytt- minialbum!




Det sista så har det vart en hel del varianter av minialbum på tapeten här. Det här lilla visade L och K mig för ett tag sen, själva albumet är gjort av ett enda cardstock(enfärgat papper) som är skuret till 3/4 på ett par ställen och sedan bara ihopvikt till en liten bok. Du kan göra öppningar i sidorna lite som du vill, uppe, nere eller i sidan. Utsidan till mitt är gjort i vanligt lite kraftigare mönsterpapper men jag har även sett lite andra varianter med kartong och band.
De små gamla bilderna är troligtvis något man kunde köpa som souvenirer förr för på baksidan står det lite om motivet. Just de här bilderna är på Karlstad men inhandlades under en semester i Köpenhamn.

Det andra minialbumet som just nu är under produktion är ett påsalbum. Fick lära mig hur man gör dessa och hur man gör ett minialbum av toarullar på en mycket trevlig träff här i Uppsala igår. Temat på mitt påsalbum är en veteranbilsträff nere vid Slussarna i Trollhättan. Det är mycket bilder på roliga detaljer som kylarprydnader, bagageväskor, lampor som ser ut som gubbar och naturligtvis har jag en del bilder med en SAAB. Återkommer med det när det är lite mer välfyllt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar