En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

lördag, februari 5

Inspirerande kortkurs!

Hej å hå, idag vart det upp tidigt trotts att det inte var min daghelg...men vad gör väl det när jag skulle på kortvikningskurs hos Mians. Hade sett en kul vikning på hennes blogg där kortet blir som en liten hopfällbar låda. Väl där och en snabbrunda i butiken var det dags. Här skulle göras nya varianter av kort. Först ut var ett vattenfalls kort, där drar man i en flärp och så händer det grejer. Andra kortet var den roliga boxen, inte en limdutt användes utan allt är bara vikt. Tredje och sista kortet vi skulle göra var ett Neverending kort vilket jag redan har gjort ett par, men men...
Efter det sista kortet blev det en snabb genomgång på hur man viker en liten påse att tex lägga en chokladpralin i. Efter kursens slut visade vår instruktör mig och de som satt närmast ett annat kort som jag tror heter foldingcard, hon hade funderat på att visa det men inte tagit med det pga att hon använt ett stansbårdset som hon trodde att de flesta skulle vilja använda om vi gjorde det. Vi fick en webadress till sidan där hon hade hittat tuturialen på. Direkt när datorn gått på så var jag tvungen att ut och leta reda på det, inte så avancerat däremot var det mycket detaljer som behövdes göras på kortet.
Kommer komma lite mer bilder på sistnämnda kort så fort det har landat i en brevlåda någonstans i sverige.

Mörkgrönt kort: Foldingcard, Grönbrunt: Boxkortet, Rosa: Neverending, Gult: Vattenfallskortet.

1 kommentar: