En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

torsdag, februari 24

Färgläggning!

(målat med Promarkers)

Förra torsdagen var jag och 2 kompisar hos Mians på färgläggningskurs. Vi fick prova lite olika varianter av färgläggning. Det var Copics, Tombows, Distress, Promarkers och akvarellpennor. Det var nog Copics vi alla 3 var mest nyfikna på när vi kom dit, men efter att ha sett dem i aktion var vi ganska överens om att vi inte gillade dem. Jag försökte mig på att måla med Tombows, en slags tuschpenna som man använder som akvarellfärg. Fick hyfsade resultat på andra motivet men tycker lite att det blev för skarpa kanter. Distresserna kommer vara mina fortsatta favoriter att måla med även om de tar lite längre tid att använda än mitt andra alternativ som är Promarkerpennorna. Fördelen med distresserna är att det går att få alla möjliga nyanser utan att ha 50 miljoner färger. Promarkerna kommer få vara med som ett snabbalternativ och när jag inte har ett papper som klarar av att målas på med mycket vatten som distresserna kräver. Fördelar och nackdelar med båda varianterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar