En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

tisdag, januari 11

Gör om gör rätt!

Har sedan i höstas haft en tröja jag vill sticka till mig själv. Jag hann börja på den först i svart "Fuga" men insåg ganska fort att flätorna jag gjorde knappt syntes i det mörka, dessutom fattade jag beslutet att pappas julklapp skulle bli svart och inte grå som tänkt från början. Innan jul fick min tröja ligga till förmån för allt julpysslande med klappar hit och dit, men nu var det dags igen. Det lilla kruxet var att den ena varianten av flätor inte såg ut riktigt som den skulle. Efter 2 upprepningar har jag nu kommit på vart felet låg, jag har läst mönstret åt fel håll.

Det här är tröjan jag gör och som jag ser fram emot att få mysa runt i.

http://www.garntjanst.se/stickat-virkat/design-garnkvalitet/f-k/fuga/fuga-5.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar