En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

torsdag, september 30

Minimalistiskt


Igår satt jag i butiken länge, hade lite beslutsångest över vad jag skulle greja med så jag hade släpat med mig lite av varje. Först blev det en dubbellayout med konsertbilder från Kamelot. Jag fick till färgerna riktigt bra och är riktigt nöjd men ska ha dit bandnamnet och datumet i stil med bandets logga innan det är helt klart. Efter det så gick jag lös på en teask jag köpt från Slöjddetaljer, målade med ljusblå akrylfärg och lät den torka medan jag fortsatte med mitt släkt/familjealbum. Bilder på min farfar som soldat. Bilderna lyser manlighet och efter att ha enbart ha fått till vad jag ville ha för bakgrund kände jag att det var klart. Minimalistiskt men snyggt. Teasken då, jo den är torr och har än så länge fått ett lager med papper från Maja design och lite band på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar