En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

onsdag, april 14

Nu ska vi se vad vi hittar....Hemlisarna som blev gjorda under mars!

Först så har vi ett tyvärr vridet kort gjort till ingen speciell utav det magnolia ink papper o spetsband jag fick utav mamma. Kortet kommer återkomma för det är inte klart invändigt.

Ett bröllopskort, gjort på beställning åt M & H. Invändigt är det bara enkelt med en stämpel embossad i glitter i ena hörnet.

Mössan gjordes i all hast till det enda kvinnliga sällskapet jag har på praktiken. Hon tappade sin favoritmössa i vintras och jag hoppas den här kan ersätta den. Jag fick då ett nystan mindre i mina gömmor. (Plats för ett nytt)

En av hemlisarna jag jobbade på under februari/mars. Är en altrad(omgjord) låda och innehåller min systers födelsedagspresent.

Underbara små flipflop-askar som jag har klätt- Tänkte lägga mammas födelsedagspresent i dem, men se det gick inte riktigt...den var för stor som ni kanske kan se på bilden under, så de fick levereras tomma istället för födelsedagskort.

Det här är då födelsedagspresenten jag hade tänkt få ner i flipfloppen, lite svårt =) Mönstret är Gail aka Nightsong och finns på ravelry. Tyvärr så syns inte färgen så bra, det är mer lila/vinrött i verkligheten. Stickad i malabrigo med en lite mörkgrå kant ytterst för att malabrigon tog slut.

1 kommentar:

  1. Hej Sara! Vad mycket fint du gjort. Sjalen ser helt underbar ut och vantarna är nedan var jättefina!

    SvaraRadera