En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

söndag, februari 21

Ett par Pomatomus halvvantar.


1 vante har blivit 2. Gick lite fortare att få klart nummer 2 men det är antagligen för att jag slapp klura på mönstret lika mycket som jag gjorde under stickningen av nr 1.
De blev lite längre än vad jag hade tänkt. Kortade mönstret med en upprepning av mönstret dvs. 22 varv och tack och lov för det, de hade gått upp till armbågarna på mig om jag inte hade gjort det. Blir det någonsin att jag gör ett par till kommer jag nog att korta dem ännu mer, ville egentligen ha de här till att sluta strax nedanför handleden. Imorgon blir det användning av dem hela skoldagen då vi ska spendera dagen i skolans kallaste sal och antagligen är värmen inte på topp i övriga skolan på grund av att alla utom i stort sett min klass har sportlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar