En blogg om scrappbooking, stickning, lite virkning och fotografering.

torsdag, januari 7

Småsaker på gång!

Fick ett presentkort i butiken Yll och Tyll i julklapp som jag var snabb att använda upp, det räckte till ett par knitpro stickor med kabel(mina första, köpta för att testa om de är så bra som alla säger) och ex antal garnnystan, bland annat ett litet lovikka i blått och 2 rödsvarta raggsockenystan. Självklart kunde jag inte hålla låta bli att sätta fingrarna i dem, utan satte snabbt fart med att sticka mig en mössa efter samma mönster och lite rester som den som syrran beställde och fick när jag var hemma i Trollhättan.

Det är mönstret på en helt vanligt lovikka mössa med spetsig topp, syrrans är gjort i svart "Cool flamme" resterna av det ser ni på min mössas kant, öronlappar och broderi(måste ju göra något av resterna) enda skillnaden på våra mössor förutom färgen och garnvalet så är min lite modifierad då jag tog bort översta "kanten" man ska brodera mellan på en traditionell lovvikamössa. Tyckte inte den behövdes =) Tog mig ungefär en kväll var att göra en mössa helt klart.

Min snälla mamma hade letat reda på strumstickor åt mig på loppisar, auktioner och övriga ställen hon nu hittar roliga begagnade pryttlar och gav mig en stor hög. De var jag ju självklart frestad att sticka med, så snabbt ut på nätet och googlade på raggsockar var jag när mössan var klar. Vips så hade jag ett bra mönster att gå efter och nu 2 dagar senare är det 1 rödsvart raggstrumpa klar och en som har istort sett bara tårna kvar att stickas på. Gissa om de blir provade och använda redan om någon timme.
Passande med värmande mössa och strumpor i kylan. Läste att det hade vart -30 grader på Uppsala flygplats för någondag sedan. Brrr....

Ett scrapprojekt jag har klurat på sen vi var över med Eckerölinjen till Åland är att fixa till en av godisburkarna som inhandlades då till stickförvaring. Så här ser den ut oscrappad:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar